Wilt u meer informatie over allerlei dingen? Ik heb een aantal links verzameld die heel handig kunnen zijn voor u!
Red uw oude gereedschap!
Wees gul met je gebruikte spul!
Soms wilt u gewoon dat extra beetje achtergrondinformatie. Een papieren boek is dan nog altijd het beste medium. Ik heb voor u een aantal relevante boeken verzameld.
Opruimen lijkt zo eenvoudig: je hebt rommel waar je je aan ergert en je gaat dat opruimen. Maar zo simpel ligt het niet. Want opruimen betekent dan ineens geconfronteerd worden met leuke of minder leuke herinneringen aan vroeger. Spullen weggooien blijkt dan moeilijk te zijn. Hoe ga je te werk?
Met deze invalshoek gaan de beide auteurs professioneel aan de slag.
Effectieve strategieën van een professional organizer en een ADHD-expert
Wat is de grootste uitdaging voor volwassenen met ADHD? Orde op zaken stellen, de boel regelen, organiseren. ADHD stopt niet na de jeugd, het uit zich alleen anders. De opdracht is niet meer 'zit stil en luister', maar 'regel je leven'. Als volwassene met ADHD moet je leren je tijd, spullen, werkplek en huis te organiseren om niet te verdrinken in de overvloed aan prikkels en informatie uit de buitenwereld.
~~Iedereen heeft het in zich om te organiseren. Je moet het alleen wel willen, en erachter komen welke vorm van organiseren en opbergen het beste bij je past. Julie Morgenstern helpt je een manier van organiseren te vinden die aansluit bij jouw eigen behoeften en gewoonten.
Organiseren van binnen naar buiten is een complete omscholingscursus die een eind maakt aan de chaos op het werk en privé. Je leert te herkennen wat een goede manier van organiseren in de weg staat en daar iets aan te doen,
je omgeving zo in te richten dat deze weerspiegelt wie je bent en wat je belangrijk vindt,
welke vragen je jezelf moet stellen voor je aan het opruimen slaat.
Talloze mensen, waaronder Oprah Winfrey, leiden dankzij dit veelgeprezen en razend populaire naslagwerk een opgeruimd leven. Het biedt je de principes, beproefde technieken en geheimen van een professionele organizer. Zo wordt organiseren eenvoudig en haalbaar voor iedereen.
~~KRIJG MEER GEDAAN MET MINDER STRESS! Ben jij slim, maar snel afgeleid? En altijd aan het worstelen om dingen af te krijgen of op tijd te komen? Dan ben je niet de enige. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat het leven vandaag de dag voor veel mensen een enorme belasting kan zijn. De overvloed aan eisen die werk en een gezinsleven stellen, kan simpelweg te groot worden voor je brein. Helemaal voor mensen die moeite hebben met hun executieve functies. Executieve functies zijn de vaardigheden die je helpen om te focussen, te plannen, deadlines te halen en met stress om te gaan. Peg Dawson en Richard Guare laten zien hoe je aan de hand van 12 executieve functies je eigen profiel kunt vaststellen. En hoe je vervolgens met eenvoudige stappen je timemanagement, emotieregulatie, aandacht, flexibiliteit en werkgeheugen kunt versterken of verbeteren. Het boek bevat effectief-bewezen strategieën, concrete voorbeelden, heldere werkbladen en praktische tools om je persoonlijke actieplan te maken.
~~Om in de huidige maatschappij goed te kunnen functioneren, is het van belang om te kunnen plannen, organiseren en je tijd in te delen. Helaas hebben juist mensen met ADHD hier grote moeite mee: hun brein schiet vaak alle kanten op.
In AAN DE SLAG MET ADHD biedt Ari Tuckman effectieve en direct toepasbare oefeningen gebaseerd op de meest recente inzichten over het brein en ADHD. Op die manier kunnen executieve functies zoals aandacht, werkgeheugen, timemanagement en impulscontrole worden versterkt, impulsen beheerst en doelen bereikt.
Martine Vecht biedt met "Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren' een compacte en overzichtelijke samenvatting van de belangrijkste methodes, instrumenten en technieken om je persoonlijke effectiviteit te verbeteren. Voor wie het fijne wil weten van productief, opgeruimd en stressvrij werken zonder er alle literatuur over te hoeven lezen. Handig als je snel informatie zoekt, onontbeerlijk wanneer je anderen adviseert bij het creëren van meer structuur en overzicht.
Plannen, organiseren en optimaliseren zijn onontbeerlijke vaardigheden in de 21e eeuw, waarin
zulke hoge eisen worden gesteld aan professionals. Hoe deel je je werk zo efficiënt mogelijk in? Hoe plan je slim en houd je het overzicht? Hoe behaal je je doelen zonder uit te lopen in de tijd?
Per methode krijgt de lezer een korte samenvatting en enkele tips om direct in de praktijk te brengen. Met leeswijzer voor een snelle toegang tot geschikte technieken en methodes, en literatuursuggesties voor wie verder wil lezen.